Jak wybrać warsztat samochodowy?

Jak wybrać warsztat samochodowy?

Każdy właściciel samochodu chce, by ten służył mu jak najdłużej. Aby tak się stało, trzeba nie tylko pamiętać o systematycznej konserwacji i wymianie zużywających się części. Ważny jest sam warsztat, który będzie się tymi pracami zajmował. O czym pamiętać?

Wybór warsztatu nie może być przypadkowy i to nie tylko ze względu na ceny. Ma to znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, a także na dalsze korzystanie z auta. Jeśli podczas serwisu lub naprawy mechanik nie zdiagnozuje prawidłowo problemu i nie wykona naprawy z zachowaniem najwyższych standardów, to wkrótce ponownie może się coś zepsuć. Sprawdźmy w takim razie, co musimy wziąć pod uwagę, kiedy chcemy znaleźć miejsce gwarantujące wysoką jakość usług!

Ważne pierwsze wrażenie

Jeszcze zanim osobiście zjawimy się w warsztacie, sprawdźmy, jak długo firma jest na rynku i jakie są opinie dotychczasowych klientów. To doskonałe świadectwo poziomu świadczonych usług. Dowiemy się, jak wygląda obsługa, czy ceny są adekwatne, jaki jest czas naprawy. A co, kiedy już do warsztatu wejdziemy? Ważne jest pierwsze wrażenie. Podczas rozmowy z mechanikiem, ten powinien zapytać o to, czy w pojeździe było coś naprawiane i w jakich okolicznościach doszło do awarii. Oprócz tego zweryfikuje, jaki jest przebieg. Już samo to pokaże, czy mamy do czynienia z osobą kompetentną. Istotne jest także wyposażenie warsztatu. Nowoczesne urządzenia i narzędzia dają większą gwarancję dobrej diagnostyki i szybkiego usunięcia usterki. Liczy się również organizacja i porządek. Warunki te spełniają warsztaty Q Service Castrol. Znajdziemy je w całej Polsce.

Przejrzysta i kompletna dokumentacja

Warto upewnić się, czy serwis samochodowy prowadzi kompletną dokumentację. Mechanik powinien spisać zlecenie napraw i protokół przyjęcia pojazdu. W pierwszym z dokumentów jest opisana usterka, z jaką się zgłaszamy, jakie prace będą się z tym wiązały, w jakim terminie auto będzie naprawione i jaki będzie tego koszt. Z kolei w protokole są podstawowe informacje dotyczące naszego samochodu, a więc rocznik, marka, ilość paliwa i przebieg. Jest też informacja o tym, czy są jakieś uszkodzenia na przykład zarysowany lakier. Stanowi to zabezpieczenie przed ewentualnymi szkodami powstałymi przez nieuwagę mechanika podczas naprawy.

Przejrzyste rozliczenie za wykonane naprawy

Chociaż tego typu sytuacje są coraz rzadsze, to w dalszym ciągu można usłyszeć, że początkowa cena podana przez mechanika będzie niższa niż ta, którą poda już po naprawie. Można wtedy usłyszeć, że zapomniał o koszcie uszczelki, znalazł więcej usterek, wymienił płyny itd. Tego musimy się wystrzegać. Dobry specjalista od razu potrafi oszacować koszt naprawy. Po drugie o tym, czy w danym serwisie tego typu zjawiska mają miejsce, możemy dowiedzieć się z opinii klientów. Po trzecie, jeśli rzeczywiście podczas serwisowania lub naprawy mechanik znajdzie część, którą należałoby wymienić lub naprawić, to zanim przystąpi do pracy, powinien do nas zadzwonić i zweryfikować, czy zgadzamy się na przedstawione przez niego warunki.

 

Przejdź do góry