Samochód prezydencki BMW 650li powinien posiadać opony z systemem PAX.
System polega na tym że na felgi specjalnego typu zakłada się specjalne nakładki wykonane z materiału najwyższej wytrzymałości, które po ewentualnym uszkodzeniu opony umożliwiają dalszą jazdę na dystansie kilkudziesięciu km.
Opony z systemem PAX były montowane głównie w bankowozach, samochodach przewożących bardzo duże ilości pieniędzy. Samochody te jeździły w kolumnach i w razie uszkodzenia w którymkolwiek samochodzie koła cała kolumna odjechała na bezpieczna odległość. Samochodem na tych oponach można było przejechać nawet przez rozłożoną kolczatkę. Odporne one były one nawet przestrzelenie pociskami o kalibrze do 9mm, zniszczyć je mógłby dopiero ładunek wybuchowy umieszczony w bliskiej odległości.
Druga możliwość że w samochodzie Prezydenta Dudy zamontowano opony typu RUN FLAT.
Opony RUN FLAT typu samonośnego charakteryzują się wzmocnionymi ściankami bocznymi i większą sztywnością. Dzięki temu po utracie ciśnienia tzn. uszkodzeniu opony, umożliwiają jazdę z prędkością do 80 km/h na odcinku do 80 km. Tylko że zamontowanie opon tego typu na samochodzie Prezydenta Dudy byłoby nie zgodne ze specyfikacją prezydenckiego samochodu BMW i było by co najmniej skrajną nie odpowiedzialnością, głupotą i kwalifikowało by się na kryminał dla osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo Prezydenta.
Opony z systemem PAX są prawie "niezniszczalne" i nie znam przypadku ich uszkodzenia w normalnych warunkach. Znam przypadki uszkodzenia opon typu RUN FLAT. Np.kilka lat wstecz w samochodzie BMW serii 5 jadącym autostrada z Poznania do Łodzi przy prędkości ok 200km/h uszkodzeniu uległa opona na lewym przodzie. Samochodem mocno zarzuciło ale kierowca zdołał wyhamować bezpiecznie i nie uszkodził samochodu. Na tej uszkodzonej oponie przejechał ok 70 km ,dojechał do mojego serwisu gdzie założyłem mu nowa oponę. Uszkodzona opona miała przecięcie na boku o długości ok 10 mm.
Podsumowując, jeżeli ogumienie w samochodzie Prezydenta Dudy były zamontowane zgodne ze specyfikacja samochodu tzn.z systemem PAX to taki wypadek z uszkodzeniem opony bez udziału czynników zewnętrznych lub osób trzecich jest nie możliwe.
W 1996 Michelin opracował oponę z rozwiązaniem PAX System, pozwalającym na jazdę na oponie bez ciśnienia.